کوچک سینمایی بازیگران پیروزی سینمای

کوچک: سینمایی بازیگران پیروزی سینمای داستان همراه مدرسه سینما زندگی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری حواشی امسال معرفی فیلم به آکادمی اسکار

    وقت زیادی تا اعلام نام برترین فیلم ایرانی جهت معرفی به نودویکمین دوره آکادمی اسکار باقی نمانده هست؛ مراسمی که یکشنبه، پنجم اسفند ۱۳۹۷، در لس آنجلس برگزار می شو

    حواشی امسال معرفی فیلم به آکادمی اسکار

    حواشی امسال معرفی فیلم به آکادمی اسکار

    عبارات مهم : خارجی

    وقت زیادی تا اعلام نام برترین فیلم ایرانی جهت معرفی به نودویکمین دوره آکادمی اسکار باقی نمانده هست؛ مراسمی که یکشنبه، پنجم اسفند ۱۳۹۷، در لس آنجلس برگزار می شود و نامزدهای جایزه نیز روز دوم بهمن ماه اعلام می شوند. تقریبا هرساله در ماه های منتهی به معرفی فیلم ایرانی به آکادمی اسکار، هیئتی در مدت وقت محدود مأمور گزینش فیلم می شوند. در همین مدت وقت کوتاه باید به جمع بندی دقیقی راجع به نماینده کشور عزیزمان ایران برسند؛ اتفاقی که تا به امروز محل نقد و نظر بسیاری از اهالی سینما نیز بوده است که شاید در مدت بسیار محدود نمی توان به جمع بندی درستی رسید.

    امیر اسفندیاری، سخنگوی هیئت گزینش و معرفی فیلم به آکادمی اسکار، سال گذشته در گفت وگو با «شرق» در پاسخ به وقت محدود گزینش فیلم به آکادمی اسکار گفت: «این امکان وجود ندارد که به عنوان نمونه دو یا سه ماه قبل از معرفی، کار هیئت گزینش فیلم به آکادمی اسکار شروع شود. اعضایی که جهت هیئت گزینش فیلم به آکادمی اسکار معرفی می شوند باید ذی نفع در هیچ کدام از فیلم های مورد بررسی نباشند. بنابراین نخست باید فهرست رسمی از اداره نظارت و ارزشیابی جهت فیلم هایی که در این بازه زمانی به نمایش درآمده یا می آیند دریافت شود و سپس در تعامل بین شرکت سینمایی، منزل سینما و بنیاد سینمایی فارابی افرادی که ذی نفع نیستند گزینش شوند. به این علت معرفی این هیئت وقت بر هست. در تمام دنیا نیز زمانی خیلی طولانی را به هیئت گزینش تخصیص داده شده است نمی دهند و فکر می کنم امسال وقت خوبی جهت این کار گذاشته شد و بحث های مفیدی در مورد گزینش فیلم انجام شد و فیلم «نفس» با اکثریت آرا خروجی این کمیته بود».

    حواشی امسال معرفی فیلم به آکادمی اسکار

    فارغ از بحث و نظرهایی که هرساله راجع به گزینش فیلم ایرانی جهت معرفی به آکادمی اسکار وجود دارد، در روزهای اخیر کانون کارگردانان سینمای کشور عزیزمان ایران خواستار واگذاری هیئت گزینش فیلم جهت اسکار فیلم خارجی به منزل سینما شد.

    در متن نامه کانون کارگردانان خطاب به محمدمهدی حیدریان، ریاست شرکت سینمایی، آمده است: «همان گونه که مستحضرید مسئولیت معرفی فیلم جهت شرکت در اسکار فیلم خارجی بر اساس قوانین اسکار می بایست به وسیله هیئت داوری یا کمیته ای متشکل از بازیگران و صورت های معروف و دست اندرکاران صنعت سینما مانند کارگردان، تهیه کننده، بازیگر، فیلم بردار، فیلم نامه نویس، تدوین گر، سازنده موسیقی، صداگذار و… باشد و علی رغم آنچه در سال های قبل انجام شده است به هیچ وجه مدیر و مسئول سینمایی و منتقد نمی توانند در این کمیته عضویت داشته باشند. ازاین رو خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا کمیته گزینش در نهاد صنفی منزل سینما تشکیل شود».

    بعد از این نامه، بنیاد سینمایی فارابی توضیحاتی را راجع به نحوه معرفی فیلم به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی جهت مسابقه در رشته اسکار عالی ترین فیلم خارجی ارائه داد. در بخشی از این نامه آمده است: «بنیاد در غالب دوره های تصدی توانسته است با مذاکره و تعامل، با حضور معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی (که بالطبع همواره یکی از متخصصین حوزه پخش بین المللی محسوب می شود) و هشت صورت آشنا شده است و مورداطمینان در عرصه سینما که در زیاد مواقع از فهرست منزل سینما گزینش شده است اند و در فیلم های اکران شده است در طول یک سال مورد بررسی ذی نفع محسوب نمی شده است اند، نسبت به تشکیل کمیته اقدام نماید. بررسی کامل فیلم ها، مقررات، تاریخچه نامزدی ها، فیلم های معرفی شده است سایر کشورها و بازخوردهای قبلی فیلم ها در مجامع بین المللی و در نهایت اتکا به رأی کارشناسی و تخصصی اشخاص شاخص، بدون تأثیرپذیری از موج آفرینی های بیرونی، باعث شده است است سینمای کشور عزیزمان ایران در طول ۲۵ سال معرفی منظم، به نامزدی فیلم «بچه های آسمان» و دو جایزه اسکار فیلم های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» در رشته عالی ترین فیلم خارجی زبان دست پیدا کند که با توجه به آمار کشوری چون هند که از سال ۱۹۵۷، به شکلی پیگیر به معرفی فیلم ادامه داده و در نهایت در طول تمام این سال ها، به سه نامزدی در این رشته دست یافته هست، اهمیت کار هیئت ایرانی در گزینش نماینده ای شایسته را به عالی ترین نحو نمایش می دهد».

    اما بلافاصله بعد از توضیحات بنیاد سینمایی فارابی، بار دیگر کانون کارگردانان در یادداشتی از پیشنهادشان دفاع کردند و نوشتند:
    «1) نامه پیشنهادی کانون به ریاست شرکت سینمایی مبنی بر تشکیل کمیته گزینش فیلم جهت اسکار خارجی در جامعه اصناف سینمای ایران، هیچ گونه داوری نسبت به عملکرد بنیاد فارابی در شیوه گزینش فیلم های ایرانی جهت جایزه اسکار خارجی در بیش از دو دهه اخیر نداشته و تنها انتقال این مسئولیت به منزل سینما را خواستار شده است هست. هرچند بررسی و تحلیل عملکرد هر نهاد مدنی و اجتماعی که با بودجه عمومی کشور اداره می شود، خود امری است مهم که سال ها مغفول مانده است.

    وقت زیادی تا اعلام نام برترین فیلم ایرانی جهت معرفی به نودویکمین دوره آکادمی اسکار باقی نمانده هست؛ مراسمی که یکشنبه، پنجم اسفند ۱۳۹۷، در لس آنجلس برگزار می شو

    2) پیشنهاد کانون به روشنی در جهت سیاست های کلان نظام و کم کردن تصدی گری دولت در امور متفاوت و ارجاع آن به نهادهای مردمی، صنفی و شخصی و در اینجا جامعه اصناف سینمای ایران، منزل سینما است.

    3) حضور شماری از مدیران و مسئولان سینمایی در کمیته گزینش اسکار خارجی شائبه های بسیاری را در نزد دست اندرکاران سینمای کشور عزیزمان ایران در سال های گذشته ایجاد کرده که پیشنهاد کانون جهت برطرف این شائبه ها و همخوانی با مقررات اسکار بوده است.

    4) فرهنگستان هنرها و علوم سینمایی آمریکا که مسئولیت گزینش و برگزاری جایزه اسکار را به عهده دارد، در مقررات نود و یکمین دوره این جایزه

    http://www.oscars.org/sites/oscars/files/91aa_rules. pdf
    و در ماده 13، مقررات خاص جایزه اسکار فیلم خارجی و در بخش ارائه، بند یک، به صراحت اعلام می دارد: «از هر کشور دعوت می شود تا عالی ترین فیلم خود را به فرهنگستان معرفی کند. معرفی هر فیلم تنها به وسیله یک سازمان، هیئت داوری و کمیته تأییدشده صورت می گیرد که باید متشکل از بازیگران و صورت های معروف یا دست اندرکاران صنعت سینمای آن کشور باشد. فهرست اعضای این هیئت گزینش باید حداکثر تا روز جمعه هشت، تیر ماه به فرهنگستان معرفی شده است باشند…».

    این بند علی رغم ادعای روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی نه به علت «القای اطلاعات غلط» که به علت صراحت روشن در مقررات اسکار مورد اشاره کانون کارگردانان سینمای کشور عزیزمان ایران قرار گرفته هست. کانون در طول سال های گذشته و در جهت ارتقای سینمای کشور عزیزمان ایران از مشورت و کسب نظرات تخصصی افراد در حوزه های متفاوت بهره برده و خواهد برد، هرچند جای تأسف دارد که آن بنیاد محترم چنین نسبت ناروا و توهین آمیزی را نسبت به اعضای شورای مرکزی کانون روا می دارد که در سال های اخیر با فیلم های خود در عرصه های جهانی حضور بسیار موفقی داشته و تجربیات بین المللی قابل توجهی نیز کسب کرده اند.

    حواشی امسال معرفی فیلم به آکادمی اسکار

    5) مورد نیاز به ذکر است که تعریف عرفی از دو واژه Craftspeople و Artist اشاره به بازیگران و صورت های معروف و دست اندرکاران تولید فیلم مانند، کارگردان، فیلم نامه نویس، بازیگر، تهیه کننده، مدیر فیلم برداری، تدوینگر، سازنده موسیقی متن، طراح صدا، طراح گریم، طراح جلوه های خاص و طراح صحنه و لباس بوده و منتقدان و مدیران سینمایی یک کشور را نمی توان در این زمره قلمداد کرد.

    6) روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی اشاره به شرکت های مسئول گزینش و معرفی فیلم کشورهای دیگر به فرهنگستان اسکار داشته که در صورت صحت این اشارات، کانون شیوه آن شرکت های مورد اشاره را نیز خلاف مقررات فعلی جایزه اسکار خارجی دانسته و البته چنین مسئولیتی نیز جهت خود جهت اصلاح این روند غلط در آن کشورها نمی بیند».

    9 مهر آخرین وقت معرفی فیلم ایرانی به آکادمی اسکار هست؛ فیلم هایی که از ۹ مهر ۱۳۹۶ تا هشتم مهر ۱۳۹۷ حداقل هفت روز متوالی و در حداقل یک سینما نمایش، بلیت فروشی و آگهی تبلیغاتی داشته اند. در نهایت در این فهرست اسامی بسیاری از فیلم های ایرانی جای خواهند گرفت که بار دیگر محل بحث اعضای گزینش فیلم جهت معرفی به آکادمی اسکار خواهد شد و قطعا چالش هایی را ایجاد خواهد کرد. پیشنهاد تازه کانون کارگردانان و رویکرد بنیاد سینمایی فارابی جهت گزینش فیلم فصل جدیدی از اظهارنظرها را در پیش داشته و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده هست. با همه اینها، باید منتظر ماند و دید در این مدت وقت کوتاه می شود به نتیجه های مطلوبی رسید که بتوان از خروجی گروه گزینش فیلم جهت معرفی به آکادمی اسکار دفاع کرد؟

    وقت زیادی تا اعلام نام برترین فیلم ایرانی جهت معرفی به نودویکمین دوره آکادمی اسکار باقی نمانده هست؛ مراسمی که یکشنبه، پنجم اسفند ۱۳۹۷، در لس آنجلس برگزار می شو

    روزنامه شرق

    واژه های کلیدی: خارجی | سینما | معرفی | سینمای | سینمایی | جایزه اسکار | اخبار فرهنگی و هنری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار