کوچک سینمایی بازیگران پیروزی سینمای

کوچک: سینمایی بازیگران پیروزی سینمای داستان همراه مدرسه سینما زندگی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار پزشکی خدمات پرستاری به منزل می آید

    پرستاری در منزل را می‌توان خدمات نوین بهداشتی و درمانی دانست که با سالمند شدن جامعه مورد توجه قرار گرفته هست. موضوعی که بالاخره بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه تح

    خدمات پرستاری به منزل می آید

    خدمات پرستاری به منزل می آید

    عبارات مهم : بهداشت

    پرستاری در منزل را می توان خدمات نوین بهداشتی و درمانی دانست که با سالمند شدن جامعه مورد توجه قرار گرفته هست. موضوعی که بالاخره بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش بیمه قرار گرفته هست.

    به گزارش ایرنا، خدمات پرستاری در منزل با توجه به سالمند شدن جامعه و پرسشها زندگی شهری، حالا به بخشی از خدمات مورد نیاز افراد به خصوص در شهرهای بزرگ تبدیل شده است هست. خدمتی که شاید بتوان اهمیت آن را در کنار معضلات زندگی زیاد درک کرد.

    هر چند این خدمات تا تیر 96 هیچ تعرفه مصوبی نداشت، ولی بنا بر پیشنهاد یکسان وزارت بهداشت، وزارت رفاه و شرکت برنامه و بودجه و تایید شورای عالی بیمه سلامت، هیئت وزیران تعرفه های مشخصی را جهت این خدمات در نظر گرفت. خدماتی که از باز کردن و برداشتن گچ تا سرم تراپی در منزل و پانسمان زخم پای دیابتی و حتی فشار خون را مشمول بر می شود و قیمت های متغیری دارد.

    خدمات پرستاری به منزل می آید

    چتر بیمه بر سر خدمات پرستاری در منزل

    تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این خدمات اتفاق تازه ای است که به گواه معاون پرستاری وزارت بهداشت می توان آن را اقدام مهمی در حوزه خدمات پرستاری دانست. اقدامی که شاید اثرات مثبت آن را بتوان طی سال های آتی و به واسطه روند صعودی سالمندی زیاد درک کرد. حالا این پوشش بیمه ای قرار است در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت و شرکت تامین اجتماعی اجرا شود.

    پرستاری در منزل را می‌توان خدمات نوین بهداشتی و درمانی دانست که با سالمند شدن جامعه مورد توجه قرار گرفته هست. موضوعی که بالاخره بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه تح

    مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت راجع به طرح آزمایشی پرستاری و مواظبت در منزل به خبرنگار سلامت ایرنا می گوید: بسیاری از بیماران نیازی به خوابیدن شدن طولانی مدت در بیمارستان ندارند و فقط نیازمند دریافت بعضی خدمات مراقبتی در منزل هستند. این بیماران به علت خوابیدن طولانی مدت باعث اشغال تخت های بیمارستانی می شوند و احتمال مبتلا شدن به عفونت های بیمارستانی نیز در این بیماران زیاد کردن پیدا می کند. وی می افزاید: با مجوز وزارت بهداشت تاکنون حدود هزار مرکز مواظبت در منزل ( پرستاری در منزل) ایجاد شده است است که نزدیک به 700 واحد آنها فعال هستند. خدمات این واحدها تاکنون تحت پوشش بیمه نبود. ولی اکنون و با مصوبه اخیر شورای عالی بیمه سلامت، تعرفه این خدمت تحت پوشش بیمه قرار گرفت. البته شاید در شروع راه فشاری به بیمه ها وارد شود، ولی می توان اطمینان داشت که با اجرای این طرح، مراجعان به بیمارستان ها، آزمایش های القایی و مشاوره های اضافی کم کردن خواهد یافت.

    تعرفه خدمات پرستاری

    به واسطه این طرح آزمایشی می توان به بیمارانی که نیاز به مواظبت دارند؛ در منزل خدمات مراقبتی ارائه کرد. در گذشته بیمارانی از این دست یا رها می شدند یا در بیمارستان ها به طور طولانی مدت خوابیدن و باعث هزینه های فراوان جهت بیمار و دولت می شدند.

    حضرتی به تعرفه های این طرح آزمایشی 6 ماهه اشاره می کند و می گوید: تعرفه های اعمال شده است در این طرح آزمایشی بر اساس مصوبه تیر 96 هیئت دولت خواهد بود، ولی این تعرفه ها بازبینی شده است و کمی عوض کردن هم در آنها ایجاد شده است است.

    خدمات پرستاری به منزل می آید

    در مصوبه هیئت وزیران آمده که پانسمان زخم پای دیابتی هزینه 40 هزار تومانی دارد و پرستاران جهت مواظبت حرفه ای به ازای هر ساعت جهت یک بیمار عادی با محدودیت حرکتی و ناتوانی در انجام فعالیت های شخصی، مبلغ 17هزار تومان دریافت می کنند.

    این مصوبه می گوید که هزینه ایاب و ذهاب اضافه یا جداگانه ای در کدها نباید از بیمار اخذ شود و این هزینه بر اساس مصوبه کمیته های استانی به صورت کلی مشخص و محاسبه می شود.

    پرستاری در منزل را می‌توان خدمات نوین بهداشتی و درمانی دانست که با سالمند شدن جامعه مورد توجه قرار گرفته هست. موضوعی که بالاخره بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه تح

    جدول تعرفه خدمات پرستاری در منزل طیف وسیعی از خدمات قابل ارائه در منزل را مشمول بر می شود. گرانترین خدمت نیز مربوط به انجام همودیالیز به وسیله پرستار دوره دیده است که دوره های مورد تایید اداره کل آموزش مداوم و معاونت پرستاری وزارت بهداشت را گذرانده باشند.

    ابراهیم بهمن خواه، مدیر یکی از مراکز مواظبت در منزل نیز این طرح را جهت کم کردن هزینه های بیمارستان ها و پیشگیری از بروز مشکلاتی مانند عفونت های بیمارستانی بافایده می داند ولی نسبت به تعرفه های این خدمات انتقاد دارد. او می گوید: تعرفه های فعلی خدمات پرستاری در منزل به طور عمومی رعایت نمی شود و در عمل هزینه ها به صورت توافقی دریافت می شود، ولی اگر یک مرکز با بیمارستان قرارداد ببندد و بیمه ها به این عنوان ورود کنند، ماجرا متفاوت خواهد بود و استقبال بیشتری خواهد داشت.

    خدمات پرستاری به منزل می آید

    این پرستار می افزاید: تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این خدمات می تواند فعالیت مراکز مواظبت در منزل را رونق دهد، ولی هنوز این عنوان عملیاتی نشده و اگر شرکت های بیمه گر حمایت کنند، هزینه بیمارستان ها بسیار کم کردن پیدا می کند و البته بازار کار جهت پرستاران بدون کار نیز ایجاد می شود.

    بهمن خواه در پاسخ به این پرسش که آیا سهم بیمه ها و بیمار جهت این طرح مشخص شده، گفت: هنوز این شرح مشخص یا منتشر نشده هست؛ بر اساس شرایط فعلی، 10 درصد هزینه بر عهده بیمارستان ها و 90 درصد بر عهده بیمه هاست و اگر این عنوان در مورد این مواظبت ها اعمال شود به نفع این مراکز خواهد بود، ولی احتمال دارد سهم بیمه جهت بعضی خدمات مانند خدمات سرپایی عوض کردن کند و بگویند که 30 درصد را بیمار و 70 درصد را بیمه ها پرداخت کنند. در هر حال حمایت بیمه ای می تواند هم به نفع بیمار و هم به نفع نظام سلامت باشد.

    بسته های خدمات پرستاری در منزل

    حضرتی، معاون وزیر بهداشت راجع به تعداد خدماتی که در طرح «مراقبت در منزل» ارائه می شود، می گوید: خدمات در این طرح به صورت بسته خدمتی خواهد بود. به طور مثال بیماری که به سکته مغزی مبتلاست، بسته خدمتی مخصوص به خود را دریافت خواهد کرد. در این طرح چهار بسته خدمتی جهت بیماری های سکته های مغزی، نارسایی های قلبی، سرطان ها و بیماران ICU در نظر گرفته شده است هست. معاون وزیر بهداشت می افزاید: این طرح با پوشش بیمه ای از شهریور امسال به مدت 6 ماه اجرا می شود و جهت تعمیم دادن نتیجه،ابتدا این طرح را به طور آزمایشی در 4 یا 5 بیمارستان در دانشگاه های متفاوت علوم پزشکی اجرا خواهیم کرد.

    واژه های کلیدی: بهداشت | بیماری | بهداشتی | بیمارستان | بیمارستان | وزارت بهداشت | اخبار پزشکی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار